کمبود منیزیم در بدن دلایل مختلفی می تواند باشد اما بزرگ ترین علت آن کاهش و کمبود مواد مغذی در خاک است. این کمبود به گیاهان و حیواناتی که از این خاک تغذیه می کنند تاثیر می گذارد و از آنجایی که مصرف همین گیاهان و حیوانات منبع دریافت منیزیوم بدن ما هستند، با کمبود مواجه می شود. از دیگر دلایل این کمبود می توان به کافئین و شکر اشاره کرد که در رژیم غذایی ما حضور پررنگی دارند. استرس و اضطراب که در زندگی های امروزی اجتناب ناپذیر است از دیگر دلایل این کمبود می باشد. فلوراید و کلری که در آب شهری وجود دارد نیز با منیزیم ترکیب شده و موجب کاهش آن می شود.

علائم کمبود منیزیم در بدن

کلسیفیکاسیون عروق کرونر

تجمع کلیسیم در هریک از بافت های بدن را کلسیفیکاسیون می گویند. کلسیفیکاسیون عروق کرونر از خطرناک ترین علائم کمبود منیزیم در بدن است که منجر به بیماری های قلبی عروقی می شود. حمله های قلبی یکی از این مشکلات است.

اسپاسم و گرفتگی عضلات

از مهمترین و بارزترین علائم کمبود منیزیم اسپاسم و گرفتگی عضلات است که در همه اشخاص اتفاق می افتد اما در خانم های باردار بیشترین نمود را دارد. کلسیفیکاسیون همان طور که باعث سختی عروق کرونر می شود، در سختی بافت عضلات نیز مؤثر است و موجب گرفتگی و اسپاسم عضلانی می شود.

افسردگی و اضطراب

کمبود منیزیم بر سلامت روانی و ذهنی فرد اثرات بد و منفی به همراه دارد. زمانی که آسیبی به مغز وارد می شود متاسفانه بازگشت به حالت سابق به راحتی اعضای دیگر بدن نیست.

افزایش فشار خون

درباره ارنباط کمبود منیزیم و فشارخون بالا تحقیقات گسترده ای صورت گرفته است و ثابت شده است که افرادی که با کمبود منیزیم مواجه هستند دارای فشارخون بالا می باشند و بلعکس اشخاصی که بیشترین مقدار منیزیم را دریافت می کنند، بهترین و متناسب ترین میزان فشار خون را دارند.

مشکلات هورمونی

هورمون های استروژن و پروژسترون با کمبود منیزیم در بدن افزایش می یابند به همین دلیل خانم های باردار از گرفتگی عضلات پا شاکی هستند. نی که سندروم پیش از قاعدگی مواجه هستند؛ باید پیش از شروع قاعدگی منیزیوم مصرف کنند.

اختلال در خواب

منیزیم متعادل در بدن به داشتن آرامش و خواب راحت کمک زیادی می کند زیرا طبق آزمایشات انجام شده اشخاصی که از بی خوابی گلایه داشتند با مصرف منیزیم مشکلات خوابشان رفع شده است.

سلامت استخوان ها

نقش منیزیوم در استحکام استخوان ها کمتر از کلیسیم نیست. اگر بدن منیزیم کافی دریافت نکند ویتامین دی نیز جذب بدن نخواهد شد زیرا زمانی که شخص ویتامین دی مصرف می کند، مصرف مقدار کافی منیزیم نیز مورد نیاز می باشد.

درمان کمبود منیزیم

با وجود اینکه کمبود منیزیم با عوارض فراوانی برای بدن همراه است اما رفع این کمبود کار جندان سختی نیست. های منیزیم می توانند به راحتی و در کوتاه مدت این مشکل را رفع کنند اما مصرف با مشکلات گوارشی و کلیوی همراه است. به همین دلیل بهتر است منیزیم مورد نیاز بدن از مواد غذایی سالم تامین شود.

مواد غذایی سرشار از منیزیم

اسفناج، لوبیا سیاه،ماست، آووکادو،تخمه کدو، شکلات تلخ،انجیر، موز، برگ چغندر ، ماهی و گوشت گوساله و گوسفندی از منابع غنی منیزیم هستند.


ای ار گوشت ، با ما بهترین باشید. منیزیم ,کمبود ,مصرف ,کلسیفیکاسیون ,مشکلات ,علائم ,کمبود منیزیم ,علائم کمبود ,گرفتگی عضلات ,عروق کرونر ,مورد نیاز ,علائم کمبود منیزیم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اجناس فوق العاده ایگل44 جشن سينمايي آكادمي افسانه زندگي Alis خريد ژل لاغري بدن شکم دست موقت دائمی 2020 انتخاب شما فروشگاه ساتو الکترونیک مجله تفریحی و سرگرمی | مجله اینترنتی وبلاگ رسمی خلیل ابراهیمی